viernes, 27 de mayo de 2011

Versións dun poema de Lois Pereiro

Deixámosvos aquí un precioso poema de Lois Pereiro e as versións que idearon os alumnos/as de 5º de Primaria.

Vou construír unha caixa de bicos
unha caixa pequena na que caiban 
moitos...moitos bicos...
bicos de distintas cores,
afroitados, coquetos, azuis, 
azucrados...

Lois Pereiro


Caixa de Amores

Vou construír unha caixa de amores,
unha caixa pequena con amores de moitas cores,
amores de diferentes sabores,
un amarelo que saiba a caramelo,
un marrón que saiba a melocotón e
un de verdade para a túa cidade .

Catalina e Iván



Caixa de Nomes


Vou costruír unha caixa de nomes,
unha caixa pequena con moitos, moitos nomes,
Laura, Sabela ou Antón. 
Mariña, Xavier ou Cristóbal Colón.
Lorena, Nerea ou Candela. 
Pablo, Estela ou o nome dunha carabela. 
Vou construír unha caixa de nomes,
unha caixa pequena con moitos... moitos nomes.

Catalina e Iván





Vou construír unha caixa de recordos,
unha caixa pequena na que caiban

moitos, moitos recordos.

Recordos de distintas épocas

de pequenos, de adolescentes,

o teu primeiro fillo, o segundo...


Jacob Bamio Cordero





 
  O edificio dos sentimentos


Vou construír un edificio para os sentimentos
con habitacións de cores:
amarela para a felicidade,
verde para o respecto,
azul para a amizade
e vermella para o amor.

Manel




Construíndo un espello


Vou construír un espello
moi grande no que caiba
moito, moito amor, paixón...
Todo de distintas cores e sabores,
azucrado, alaranxado e apaixonado. 

Miguel S. V. 




UNHA CAIXA DE XOGOS

Vou construír unha caixa de xogos,

unha caixa de 7 Km de longo na que caiban

moitos...moitos xogos...

xogos de distintas formas,

feos, bonitos, aburridos,

divertidos...




Diego


O armario máxico 

  Vou construír un armario de xoaniñas e bolboretiñas
debuxadiñas, que che canten axiña unha panxoliña.
Cando abras o armario sairán voando bolboretiñas,
cando abras o armario para gardar a roupiña,
as xoaniñas lavarancha axiña.



Iria Miranda Ferradás







UNHA CASA DE DIVERSIDADE

Imos construír unha casa de persoas,

unha casa de persoas na que caiban,

moitas...moitas persoas...

persoas de distintas razas,

chinesas, africanas, americanas,

australianas...



Lara González




UNHA CAIXA DE APERTAS

Vou construír unha caixa de apertas
de todas as formas:
cadradas, circulares, triangulares...
Apertas de todas as cores:
unha amarela de China,
outra vermella de América,
e a última azul das illas Azores.

Lorena







Un corazón de apertas


Quero facer un gran corazón,
un corazón no que caiban moitas apertas,
apertas de moitos tamaños,
grandes, pequenas, medianas...

Nerea 





ZOO DE SOÑOS

Vou construír un zoo de soños,
un zoo onde caiban
moitos… moitos soños.
Soños de aventuras, bonitos,
curtos, fermosos…


LAURA PIÑEIRO



Vou construír unha nube, 
unha nube de moitas cores
chea de moitos... moitos bombóns...
Bombóns de distintos sabores
vainilla, chocolate, frambuesa,
 queixo, chourizo, xamón ...

Antía Riobó Fernández



Vou construír


Vou construír unha caixa chea de amor.
Así con tanto amor chegarei a ti,
para darche unha aperta e un bico:
salgado, doce ou amargo.

Cristina 



UNHA CAIXA DE AMOR



Vou construír unha caixa de amor,
unha caixa grande na que caiba
moito... moito amor...
Amor de moitos sabores
doces, salgados, azucrados...

Iria Bermúdez



 



martes, 10 de mayo de 2011

A grande meiga de Foz

O día 28-4-11 fomos os nenos e nenas de 5º e 6º ao Auditorio de Cangas. A obra que vimos titulábase "A grande meiga de Foz". Os actores e actrices eran do colexio Eduardo Pondal.
A historia tratábase dun espantallo que quería un cerebro, unha nena que quería volver a Porriño, un androide que quería un corazón e un boxeador que quería valor.
Ao principio da obra, apareceu a bruxa do Norte que lle deu un bico na fronte a Doriñas, ese bico ía protexela, tamén lle deu uns zapatos que eran da bruxa de Oriente.
Despois saiu a grande meiga de Foz, que era a máis poderosa de todas, concedíalles os desexos que lle pedían.  E por último, apareceu a bruxa de Occidente, que intentaba roubarlle os zapatos a Doriñas.

Ao final da obra, todos descubrimos que o espantallo tiña cerebro, o androide corazón e o boxeador valor. 

Amable e Vicky

PD: A obra de teatro está baseada no libro "O marabilloso Mago de Oz". A profe Ana está léndonolo na hora de ler. O autor é Lyman Frank Baum.

jueves, 14 de abril de 2011

Super chistes no cole

Os días 7 e 8 de abril na última sesión, estivemos contando chistes. O día 7  participaron os nenos/as de Infantil e os alumnos/as de Primeiro ciclo,  e o día 8 os de Segundo e Terceiro ciclo.


Algúns e algunhas ríronse moito ou demasiado, mais era comprensible cos chistes tan bos que contamos. Foi unha experiencia moi graciosa, e eu penso que se debería repetir, xa que a risoterapia fainos ser mellores persoas e tamén alegrarnos máis pola vida.


Alguns dos chistes foron:


-Que fai unha vaca no espazo?
-Visitar a via láctea.


-En que se diferenza unha pulga dun elefante?
-En que os elefantes poden ter pulgas e as pulgas non teñen elefantes.


-Cal é o home mais rápido da China?
-Chuuuuuuuuuuuuuuuunnnn.




                   Manel, 5º Primaria

martes, 5 de abril de 2011

¡¡¡Chegou o día!!!

O día 25 de marzo os nenos de quinto poidemos gozar xogando as dúas últimas sesións a un xogo elaborado por nós, o proceso explicouno a nosa compañeira Catalina nuha entrada anterior. Este xogo forma parte de unha actividade chamada  '' Conectando mundos''.


O xogo consiste en crear un pobo que respecte a Diversidade, Participación, Identidade e Xustiza. Para isto necesitas casas, rañaceos, camiños e obras públicas. Cada vez que un equipo constrúa algún elemento sumará puntos: por cada casa 1, por cada rañaceo 2 e por cada obra pública 1.
O equipo que consiga 10 puntos gaña.


PARA EMPEZAR A XOGAR:

Deberás facer 4 equipos dos membros que ti queiras. 
Necesitarás 24 tarxetas cadradas (Identidade, Participación, Xustiza e Diversidade),
aínda que só utilizaremos 16 delas. Ó principio de cada partida colocaremos as tarxetas aleatoriamente no taboleiro, de arriba a abaixo e de dereita a esquerda . A cada equipo entregaránselle: 10 pezas de camiño, 4 casas, 4 rañaceos e unha carta de construción. O primeiro en tirar o dado será o que saque o número máis grande e o seguinte o que estea á súa dereita.




¡¡¡¡LISTOS PARA XOGAR !!!!! :

Cando empecemos a partida, cada equipo poderá establecer unha casa e un camiño. As casas e rañaceos deberanse poñer nas interseccións e as obras públicas no centro das tarxetas. Os camiños deben unir casas e rañaceos entre si. Se quedas sen camiños, podes seguir construindo nos dos outros grupos. Para seguir construindo camiños, casas e rañaceos deberanse conseguir as tarxetas necesarias para facelo. 
Cando tiramos o dado e sae un número que coincide con algun dos números que rodean a nosa casa ou rañaceo gañaremos a tarxeta "'DI.P.I.X''(Diversidade,Participación, Identidade e Xustiza) que corresponda.
Cada equipo debe colocar un minimo de 3 obras públicas, para iso debes pasar 1 proba (Óllao ben, Preguntas ou Tabú), que poderás coller do mazo de Licenza de obras públicas.



¡¡¡¡ESTE XOGO ESTA RECOMENDADO DE 10 ANOS A 999!!!!!
A min persoalmente pareceume unha actividade moi difícil de elaborar pero divertida. Espero que vos guste.
Lara (:



Aquí vos deixamos unhas imaxes da creación do xogo e do ben que o pasamos cando xogamos entre todos e todas.




jueves, 31 de marzo de 2011

Excursión a Meiro para coñecer o millo corvo

O xoves, 17 de marzo, os nenos e nenas de 5º e 6º fixemos unha excursión a Meiro para coñecer o millo corvo.
O primeiro que fixemos ó chegar foi subirnos a un canastro no que había millo colgado (tiñamos que subir por grupos de 5 ou 6).
Mentres non nos tocaba subir, unha señora ensinounos un palleiro e outros usos da palla; alí había unha cesta chea de carozos de millo e podiamos coller.
Despois fomos botar os carozos de millo que recollemos nun forno para facer pan.
Logo andivemos ata un muíño e vimos moer os grans que se convertían en fariña; ó sair merendamos.
No camiño de volta, paramos a beber nunha fonte. Pouco despois chegamos ao forno e xa estaba o pan listo para comer, quentiño e riquísimo!!!

Nerea, 5º de Primaria

Deixámosvos unhas fotos que ilustran o ben que o pasamos!!! :-)


viernes, 18 de marzo de 2011

Entroido 2011

O ENTROIDO

No entroido fixemos disfraces , colares e cancións. Disfrazámonos de caramelo e tamén fixemos a canción de "Zapatillas", só que a letra inventámola nós. De caramelo non só fomos os de 5º senón tamén os de 6º.

PARA FACER O DISFRACE:

1º paso:
Cada un de nós elixiu unha bolsa plástica dunha das seguintes cores: vermello , laranxa , amarelo , azul e verde. 
Logo debuxamos 6 amorodos, 6 laranxas, 6 limóns, 6 mazás e 6 piñas para adornar o disfrace. Recortámolas e pegámolas na bolsa. 

2º paso:

Logo cosemos os disfraces , cada fío era da cor da bolsa plástica.  
3º paso:
Tamén fixemos uns caramelos en plástico e pegámolos nun fío para facer un colar.


PARA FACER A COPLA:

1º paso:

Por votación eliximos a canción.

2º paso:

Nas clases de música, inventamos a letra en galego, facendo unha crítica ó colexio e os profesores/as.

PARA FACER CONFETI:

1º paso:

Collimos unha revista para cada grupo. Rompémolas en anacos pequenos para logo tiralos pola rúa.

CANDO SAÍMOS Á RÚA:


Sair pola Pedreira cantando cada ciclo a súa copla e tirando confeti polo chan e  algúns ás profes.

CANDO VOLTAMOS Ó COLE:


Fomos directamente ao campo de futbol para cantar as coplas. Despois queimamos o meco e subimos a  clase a esperar que tocase o timbre.



FIN
Tomás



martes, 22 de febrero de 2011

Conectando Mundos

As clases de 5º e 6º do colexio A Rúa estamos participando nunha actividade de Intermón Oxfam chamada: Conectando Mundos, un mundo cambiante, un puzzle en construcción.

A actividade que nos corresponde por idade consiste en crear un xogo de construír un pobo no que ten que haber:


- Diversidade, respectar as diferenzas de raza, de cultura, de gustos...


- Participación, onde todos colaboren e axuden nalgunha tarefa.


- Identidade, onde todos teñan nome, características propias e gustos propios.


- Xustiza, onde todos respecten os dereitos propios dos demais.

Antes de comezar a actividade, sacáronnos unha fotografía para colgar no noso perfil.

A actividade faise por fases, nós xa imos pola segunda.



1ª FASE:

Consistiu en ler as regras do xogo e propoñer un nome. Eu recalquei as primeiras letras dos valores de enriba, porque o nome que propuso a miña clase foi "Un pobo DIPIX" (DIversidade, Participación, Identidade e Xustiza).
Votamos un dos nomes que propuxeron os outros coles: Three Peace Games, tamén eliximos tres probas: Debuxa, Mímica e Tabú.




2ª FASE:


Consiste na elaboración das probas que saíron elixidas: Óllao Ben, Tabú e Preguntas. En Óllao Ben fixemos cinco grupos mixtos, cada equipo púxose de acordo para elixir un valor DIPIX que serviu para facer unha lámina de forma colectiva. En Tabú  seleccionamos unha serie de conceptos relacionados coa interculturalidade relixiosa, cultural, gastronómica, socioeconómica e idiomática, e propuxemos as palabras prohibidas para cada un deles. En Preguntas inventamos quince cuestións con tres respostas cada unha sobre as migracións actuais.


E todo isto é o que levamos feito por agora.
Bicos DIPIX pra todos vos.


Catalina.